Een account maak je eenvoudig online aan door naar het spel van jouw keuze te gaan en op 'Registreren' te klikken. Vul je gegevens in, maak een sterk en uniek wachtwoord aan, en je bent helemaal klaar om te genieten van het uitgebreide aanbod van online spellen. Zodra je bent geregistreerd, heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan alle spannende loterijen en kansspelen die we aanbieden.
Bescherm je gegevens met een sterk en uniek wachtwoord
We vinden het belangrijk om onze kansspelen op een veilige en betrouwbare manier aan te bieden. Daarbij behoort ook het beschermen van jouw gegevens, die je met ons deelt. Dit kunnen we echter niet alleen. Door ervoor te zorgen dat jij een sterk en uniek wachtwoord instelt, zorg je ervoor dat wij jouw gegevens goed kunnen beschermen tegen ongeoorloofde toegang. Dit is een cruciaal aspect van jouw online veiligheid en privacy. Lees meer over ons wachtwoord beleid en tips voor het aanmaken van een sterk wachtwoord dat je kunt onthouden.
inloggen nederlandse loterij
Inloggen of uitloggen
Om in te loggen, klik je eenvoudig op de knop Inloggen. Vul vervolgens je gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord in. Dit geeft je directe toegang tot jouw persoonlijke account en alle opwindende mogelijkheden die het biedt. Mocht je op een gegeven moment willen uitloggen, klik dan op de link 'mijn account' (te vinden rechts bovenaan de pagina) en in het uitklapmenu zie je de link 'Uitloggen'. Zo zorg je ervoor dat je account altijd veilig en beschermd blijft, ook als je even weg bent van de site.
Dit is jouw online portemonnee waarin je speel saldo staat. Je kunt je saldo gemakkelijk zelf opwaarderen via iDeal, wat het heel eenvoudig maakt om altijd voldoende tegoed te hebben voor jouw favoriete loterijen en spellen.
Vanuit je account heb je toegang tot de Mijn omgeving van elk spel. Hier vind je jouw online gekochte loten en abonnementen op één enkele plek, wat het beheren van jouw deelnames eenvoudig en overzichtelijk maakt.
Meespelen met de spellen van Nederlandse Loterij kan alleen als je 18 jaar of ouder bent. We controleren je leeftijd via iDIN, wat zorgt voor een betrouwbare en veilige omgeving voor al onze spelers. Daarnaast hebben we diverse speellimieten ingesteld, zodat jij op een verantwoorde manier kunt genieten van onze spellen en kansspelen.
Het is voor ons van groot belang om onze kansspelen op een veilige en verantwoorde manier aan te bieden, wat ook betekent dat we jouw gegevens moeten beschermen. We nemen dit zeer serieus en hebben maatregelen getroffen om jouw informatie veilig te stellen tegen ongewenste toegang en datalekken.
Om online mee te kunnen spelen met de loterijen van Nederlandse Loterij heb je een account bij ons nodig. Binnen jouw account heb je een overzicht van al je loten en kun je vanuit een online wallet nieuwe loten kopen. Dit account stelt ons ook in staat om zeker te zijn dat je verantwoord meespeelt met onze spellen en dat je daadwerkelijk 18 jaar of ouder bent. Dit laatste kan je zelf in je account aantonen door een validatie van je leeftijd te doen via iDIN.
Heb je nog geen Nederlandse Loterij account? Maak dan eenvoudig een account aan via de website van één van onze spellen. Ga bovenaan deze pagina naar 'Alle spellen' en kies je favoriete spel naar keuze. Klik vervolgens op 'Registreren' om te starten met jouw avontuur.
Heb je al een Nederlandse Loterij account, maar moet je het nog activeren? Activeer hier je account. Om je account te activeren heb je de volgende gegevens nodig: Jouw klantnummer (te vinden in de e-mails en brieven die je van ons ontvangt), het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer, het bij ons bekende e-mailadres, en kies een wachtwoord om je account te activeren.
Ga naar het spel van jouw keuze en klik op de 'Inloggen' knop. Je krijgt nu de mogelijkheid om in te loggen. In hetzelfde scherm staat ook een link 'Inloggegevens vergeten'. Klik op die link en doorloop de vervolgstappen die je zullen helpen om weer toegang te krijgen tot jouw account.
Je kunt je rekeningnummer eenvoudig wijzigen door in te loggen vanaf de spelpagina van jouw keuze. In je account, onder 'Mijn profiel', is het mogelijk om je nieuwe rekeningnummer aan ons door te geven voor verdere verwerking.
Meespelen met onze spellen staat uitsluitend open voor deelnemers van 18 jaar en ouder. Om je leeftijd te verifiëren vragen we jou om de iDIN verificatie uit te voeren. Indien deze validatie niet lukt, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Ben je wel 18 jaar of ouder? Dan kun je uiteraard gewoon meespelen met onze spellen. Indien nodig kunnen we jouw leeftijd ook verifiëren via een kopie van je legitimatiebewijs en bankpas. Stuur deze kopieën, met vermelding van leeftijdsverificatie en je gegevens, naar [email protected].
Indien je wilt dat al jouw gegevens in de database van Nederlandse Loterij worden verwijderd, kun je ons hieromtrent een verzoek indienen. Maar wees je ervan bewust: dit kan enkel als je geen actieve abonnementen of online deelnames hebt, omdat het verwijderen van je gegevens onomkeerbaar is. Het laten verwijderen van al je gegevens betekent dat je ook geen toegang meer zult hebben tot je account, wallet en andere gegevens bij Nederlandse Loterij. Lees meer over de procedure voor gegevensverwijdering op onze website.
In je account bij 'Mijn profiel' kun je klikken op de button 'Gegevens verwijderen' om het proces te starten.
Afhankelijk van jouw instellingen wordt de prijs in je wallet van je Nederlandse Loterij account gestort, of op het bij ons bekende rekeningnummer overgemaakt. Dit gebeurt doorgaans binnen 5 werkdagen. Lees meer over de procedure voor het innen van een prijs en hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt doen.
Jouw gewonnen prijs wordt uiteraard binnen 5 werkdagen bijgeschreven op het bij ons bekende rekeningnummer. Als je ervoor hebt gekozen om het prijzengeld in je wallet te laten storten, wordt het bedrag binnen 1 werkdag aan jouw saldo toegevoegd, zodat je het meteen kunt gebruiken voor je volgende deelname.
Het voornaamste verschil zit hem in welke spellen je met elk account kunt spelen. Met je Nederlandse Loterij account kun je meespelen met de Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day en Krasloten. Het meespelen met TOTO is echter niet mogelijk via dit account. Met het TOTO account kun je alleen meespelen met TOTO (TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino en Winn-itt) en niet met de loterijen. Dit betekent ook dat je gegevens in twee aparte accounts worden opgeslagen. Je moet dus aanpassingen in je gegevens op beide plekken doorgeven, zowel in je TOTO account als in je Nederlandse Loterij account.
Per 1 oktober 2021 is de wet 'Kansspelen op afstand' geïntroduceerd, die het aanbieden van online sportweddenschappen regelt, terwijl het aanbieden van loterijspellen onderdeel blijft van de huidige Wet op kansspelen. Dit zorgt ervoor dat wij deze twee soorten kansspelen niet meer vanuit één account met één wallet kunnen aanbieden. Meer informatie over de nieuwe wetgeving kan je vinden op de website van de Rijksoverheid.